Volkswagen ID. GTI
I na početku, I na kraju
Nismo dugo čekali! Usred tranzicije na električnu paletu vozila, Volkswagen je predstavio koncept GTI-automobila na struju koji zadržava tradicionalne vrijednosti oznake, ali im pridodaje i nove, primjerene električnom dobu
Crni detalji, od krovnog spojlera do difuzora, još su jedan hommage Golfu GTI iz 1975.
Gotovo polustoljetna tradicija Volkswagenovih GTI- automobila donijela nam je mnogo nezaboravnih modela, no mnogi su se zapitali što će se dogoditi s njom u novom, elektrificiranom dobu.
Naime, svi znamo da je Volkswagen usred impresivne tranzicije i neprestano širi paletu ID-modela, no kako će se elektrifikacija složiti sa sportskom tradicijom, toliko duboko usađenom u Volkswagenov DNK? Prvi konkretan odgovor na to pitanje dao nam je ID. GTI, čija je konceptna izvedba predstavljena u rujnu na IAA salonu u Münchenu.
U beskompromisno modernom i digitalnom kokpitu možemo uočiti neke detalje povezane s prvim GTI modelom
Dojmovi su sjajni i - iako još, naravno, nemamo sve konkretne brojke ni podatke - nema razloga za sumnju da će i serijska izvedba, čije se predstavljanje očekuje potkraj 2026., a početak prodaje početkom 2027., predstavljati uspješno otvaranje novog poglavlja u povijesti GTI-modela.
Kao osnova za GTI-izvedbu poslužit će nekoliko mjeseci ranije najavljeni ID. 2all, koji će komercijalizacijom najavljenom za 2025. predstavljati početni model električne palete marke.
Sukladno tradiciji, najuspješniji su GTI-modeli u proteklih pola stoljeća bili upravo oni nastali na bazi manjih i lakših modela, živahni i upravljivi - same brojke snage i performansi nikada nisu bile suština koncepta već vozački užitak. A ID. GTI obećava da će biti dostojan nastavljač upravo te svijetle tradicije.
Još jedna tradicija serije su detalji u crvenoj boji, koji naglašavaju sportski karakter
Za usporedbu, dimenzijama je pozicioniran između aktualnih Pola i Golfa (4104x1840x1499 mm, uz međuosovinski razmak od 2600 mm), pogon će biti samo na prednjim kotačima, ali uz sustav elektronske blokade diferencijala, poznat s trenutačnih benzinskih GTI-modela. Inteligentna kontrola trakcije zvana Vehicle Dynamics Manager također je preuzeta s njih i prvi put ugrađena u neki model ID-serije.
To je dovelo i do promjene značenja, pa inicijal I više ne znači 'injection' nego 'intelligence'. Ostalih tehničkih detalja zasad nema mnogo, ali sigurno je da će biti osjetno jači od osnovnog ID. 2all za koji je najavljeno 223 KS.
S vizualne strane, GTI izgleda sjajno, posebno dizajnirani sportski dodaci u duhu su sa 48 godina povijesti Volkswagenovih 'hot hatch' modela, a prvi čovjek dizajnerskog odjela Andreas Mindt očigledno je otpočetka paralelno radio na modelu ID. 2all i GTI-izvedbi, svi su detalji toliko skladno ukomponirani da je jasno kako ništa nije naknadno dodavano.
GTI estetika jasno je vidljiva iz svakog kuta, u specifičnim detaljima
Dodatno, zanimljiv je detalj da je slovo I na konceptu ipak napisano klasičnim fontom, a ne novim u obliku munje, predstavljenim malo prije samog automobila. Dva su izložena konceptna primjerka bila u diamond metalik srebrnoj i mars crvenoj, bojama koje su bile u ponudi na prvoj, izvornoj generaciji Golfa GTI.
Tako su dodale još jednu poveznicu s tradicijom kojoj se ponajviše planira odužiti korištenjem jednostavne formule manjeg, svakodnevno upotrebljivog gradskog automobila, koji se u pravim okolnostima pretvara u zabavnu igračku za track day ili zavojite brdske ceste.
Naviknuli smo gledati slovo I na kraju naziva najuzbudljivijih Volkswagenovih automobila, a sada kada ga nalazimo i na početku naziva, ne možemo očekivati ništa drugo doli - dvostruki užitak.